مثل روییدن شبانه شبدر و پلک زدن یک گنجشک کوچک

«جام جم سرا» ۲ ساله شد

خانواده در دنیای دیجیتال |۱سالگی|

خانواده بنیادی‌ترین نهاد جوامع است. هر آنقدر که اعضای خانواده خودساخته‌تر، آموزش‌دیده‌تر، والاتر، پویاتر و فرهنگی‌تر باشند، جوامع نیز از آن‌جا که برآیند افکار، گفتار، و رفتار این نهاد است، سازنده‌تر، والاتر و فرهنگی‌تر خواهند بود. این صفات را با هر صفتی دیگر جابجا کنیم، همان از جامعه درو خواهیم کرد که در این نهاد کوچکتر کاشته‌ایم. کافی‌ست به هنجارها و ناهنجاری‌ها، پیشگیری‌ها و آسیبها، بیماری و سلامت روان، بیان، و عمل این دو تأملی دقیق‌تر کنیم تا نشان هر یک و ارتباط مستقیمشان را به یکدیگر، در اغلب جوامع بخوبی دریابیم.
کد خبر: ۶۳۷۵۷۲

یک سال پیش، درست در همین روز، جام‌جم‌سرا با چنین نگاهی به عرصه رسانه‌های روی وب پا نهاد تا میان خیل سایتهای فعال در این زمینه، در حد امکان از لایه‌های زرد و تیره دور بماند و با آرامشی آبی‌تر، از سبزی، از پویایی، از رشد بگوید.

یک سال پیش، جام‌جم‌سرا آمد تا از زندگی بگوید، از نشاط، امید، و خوشبختی. آمد تا با گشودن پنجره‌های دانایی، اثری بگذارد بر استحکام روابط میان اعضای خانواده، بر افزایش تفاهم و همدلی -در عین توجه به تفاوت سلائق احتمالی- میان پیر و جوان، زن و مرد، و خواسته‌ها و سلیقه‌های گونه‌گون آنها؛ آمد از راههای علمی‌تر و کاربردی‌تر درباره تقویت سلامت جسمی، روانی، و حتی جنسی این اعضا بگوید و با نشر مطالبی درباره هر آنچه به نوعی با اصول و فروعِ خانه و خانواده مرتبط است به پویایی و ارتقاء این نهاد جامعه‌ساز -اگر بتواند- کمکی برساند. اصول و فروع یا فصلها و موضوعاتی اعم از این‌که تربیت کودک یا شیوه بهتر رفتار میان همسران باشد، یا ساخت یک کاردستی ساده و در عین حال هنرمندانه؛ مبحثی چون آبیاری اصولی گل و گیاهی در خانه باشد، یا زمینه‌ای چون آموزش پخت شیرینی و غذایی برای اعضای خانواده؛ ارائه راهکارهایی برای بهبود اقتصاد خانواده، دسترسی به قیمت کالاهای مورد نیاز و راهنمای خرید آنها، رفع عیب یا تعمیر و نگهداری وسایل و مانند اینها را در بر بگیرد یا آموزش چند فوت‌وفن ساده برای انجام کارها، دانستنی‌های لازم برای ایجاد تغییراتی در دکور و اصلا از این هم ساده‌تر: گذران ساعاتی جلوی رایانه به قصد تماشای تصویری زیبا، خواندن متن و مطلبی مفید یا حتی سرگرم‌کننده.

خوشحالیم که خوانندگان و خواهندگان چنین آگاهیها و نیازهایی، بسی سریعتر و زودتر از آنچه می‌اندیشیدیم به ما اعتماد کردند، در دل خود جایی برایمان باز کردند و با معرفی ما به دیگران نیز، موجب دلگرمی و افزایش مخاطبانمان شدند.

سپاسگزار خواهیم بود اگر ما را از آنچه بیشتر می‌پسندید، نیاز بیشتری به دانستن یا خواندن یا دیدنش دارید مطلع کنید تا در حد امکان، بیشتر به آن بپردازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها